Ioan Băsea a înfiinţat o companie împreună cu fiica sa Casiana, în urmă cu 14 ani, gândindu-se că afacerea va fi pe placul odraslei sale. În timp, compania s-a dezvoltat, ajungând de la 5 cabine vândute în 2005 la serviciile a peste 300 de nave de croazieră, reprezentate de peste 30 de linii de croazieră. Ioan Băsea şi-a început cariera ca profesor, în mediul universitar, însă explozia afacerilor pe cont propriu de după Revoluţia din 1989 l-a cuprins şi pe el. După mai multe încercări, s-a gândit la un business în care să lucreze cot la cot cu fiica sa.
„Am făcut un studiu de piaţă propriu, pe segmentul pieţei de turism din România şi am constatat că segmentul croazierelor era slab reprezentat. La vremea aceea, fiica mea era o adolescentă cu procupări inerente vârstei, o elevă care a fost tare încântată de idee, dar i-a trecut repede entuziasmul după ce am angajat-o efectiv şi i-am cerut ca, de a doua zi, după orele de liceu, să vină la muncă.
Croaziere.net este singura agenţie din Europa acreditată CLIA (The Cruise Lines International Association), fiind un fel de for director a tot ce înseamnă linii, vase de croazieră, agenţii de croazieră acreditate. Asta deoarece în America, pentru a putea vinde croaziere, trebuie să fii acreditat CLIA. Compania are patru sedii proprii, în Cluj, Braşov, Constanţa şi Bucureşti, iar alte circa 300 de agenţii la nivel naţional le revând pachetele. Pentru acest an estimează o majorare cu 15-18% a afacerilor, dar şi a numărului de pasageri, până la 15.000. În 2017 a avut aproximativ 8.000 de pasageri, iar în 2018 a ajuns la 11.000 de turişti şi o cifră de afaceri de 6 milioane euro.

Citeste mai mult: adev.ro/pysbn1

Lasă un răspuns