Joi, 2 aprilie, a sosit în portul Constanța nava de cursă lungă (de tip RO-RO & Passengers) Sea Partner, sub pavilion Panama. Astfel a fost marcată deschiderea unei noi linii maritime regulate, comerciale și de pasageri, care va opera pe ruta Karasu (Turcia) – Constanța.

Karasu, Turcia
Karasu, Turcia

Nava va face escală în portul Constanţa săptămânal, în fiecare zi de joi. Ea va asigura o linie maritimă de tip ROPAX (transport de autovehicule, de marfă şi de pasageri).

Ro-Ro & Passanger Ship Sea Partner (indicativ IMO 7528635) este construită în 1978, are o capacitate de transport de 21 162 tone-marfă (tdw), viteza de croazieră de 14,5 noduri (26,85 km/h) și viteza maximă de 15,5 noduri (28,7 km/h).

Dimensiunile navei:

lungime – 184,61 metri
lățime – 25,28 metri
pescaj (la încărcare maximă) – 5,9 metri.

La această primă cursă, Sea Partner a transportat 60 de unităţi de marfă (autocamioane și TIR-uri, autodube și autoturisme), printre acestea numărându-se și 5 autoutilitare noi, cumpărate de administraţii locale din România.

Linia de transport maritim se numeşte Sea Lines, agentul navei este LAM România, iar operatorul este Sea Container Services.

Karasu, Turcia
Karasu, Turcia

Acest serviciu regulat de transport între Europa Orientală și Asia Mică, care revine în portul Constanța după o întrerupere de aproape 5 ani, îşi propune două obiective:

– scurtarea timpului de tranzit pentru acele mărfuri care circulă acum doar pe șosele între Turcia şi Europa de Est și Centrală;

– oferirea unei alternative mai sigure şi mai ieftine de transport decât cel integral rutier, pentru toţi şoferii care călătoresc între România şi Turcia.

Karasu este un port la Marea Neagră, situat la 150 kilometri est de Istanbul, în provincia Sakarya, din Anatolia, în partea asiatică a Turciei.

Reprezentanții Companiei Naționale Administraţia Porturilor Maritime Constanța S.A. au declarat că acesta este doar primul pas în (re)implicarea țării noastre în procesul, dinamic deja, de dezvoltare a transportului de tip RO-RO în Marea Neagră. Compania îşi propune ca, în cel mai scurt timp, portul Constanţa să fie legat prin astfel de servicii/linii regulate și cu alte porturi importante din regiune.

În aceste zile se discută intens, pe plan mondial, despre necesitatea ca transporturile comerciale (în special de mărfuri alimentare și sanitare) să poată continua într-un mod cât mai apropiat de ritmul de dinainte de pandemia cu noul coronavirus (Covid-19).

mai mult la   /ziaristii.com/

Lasă un răspuns